H1 on jokaisen projektin yhteydessä tehnyt erinomaista työtä. Heidät saa aina nopeasti kiinni, aikataulut pitävät, budjetissa pysytään ja työn laatu ylittää poikkeuksetta odotukset.
Viestintäpäällikkö Patrik Lindfors

Kauppakamarien ilmeuudistuksen yhteydessä siirsimme Keskuskauppakamarin www-sivut WordPress-alustalle keväällä 2012. Tätä ennen olimme toteuttaneet samalle asiakkaalle muutaman kampanjasivuston, uutishuoneen sekä syksyllä 2011 käynnistetyn FinnCham-verkoston sivut. Uudistuksen yhteydessä FinnCham ja Uutishuone yhdistettiin osaksi pääsivustoa.

k3-screenshot

Tekniikka

Pääsivusto kauppakamari.fi ja monet kampanjasivustot pyörivät samassa WordPress multisite-asennuksessa, mikä yksinkertaistaa ylläpitoa ja käyttäjätunnusten hallintaa sekä meidän että asiakkaan kannalta.

WordPressin perustoimintojen (artikkelit, sivut, kategoriat) lisäksi teimme pääsivustolle räätälöityjä sisältötyyppejä muun muassa lausunnoille ja kauppakamarien yhteystiedoille. Sisältötyyppejä hyödyntämällä toteutimme myös uudistetun asiantuntijahaun, yhteystietohakemiston ja kauppakamareiden yhteisen mediaseurannan.

Tuki mobiililaitteille

Kesällä 2013 teimme sivustosta responsiivisen eli mukautuvan eri kokoisille päätelaitteille. Koska sivusto oli alunperin toteutettu hyödyntämällä avointa Zurb Foundation CSS-kirjastoa, muunnos responsiiviseksi ei edellyttänyt koko koodin uusimista. Optimoimme raskaampien ja toissijaisten sisältöjen lataamista niin, että sivut myös avautuvat mobiililaitteilla nopeammin kuin aiemmin, mikä hyödyttää kaikkia käyttäjiä.

Kauppakamarit

Kauppakamarit kokoavat yhteen 18 000 yritystä ja liike-elämän vaikuttajaa Suomen laajuudelta. Keskuskauppakamari ja 19 alueellista kauppakamaria kattavat koko Suomen, kaikki toimialat ja yrittämisen muodot.

kauppakamari.fi

Päivitys: Katso Aki Björklundin esitys kauppakamari.fi:stä WordPress ja isot sivustot -seminaarissa 16.9.2014 alta.